ایستادن به مدت طولانی موجب بروز این بیماری می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 
   پایگاه  صاعقه::افرادی که به مدت طولانی در یک محل می‌ایستند بیشتر در معرض بیماری خارپاشنه بوده و البته این بیماری ممکن است خیلی دیر نمایان شود.

 

احمد علی محمدی متخصص و جراح ارتوپدی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که به مدت طولانی می‌ایستند و یا می‌نشینند به دلیل نداشتن تحرک مناسب بدنی دچار آسیب عضلانی و مفصلی و استخوانی از جمله در ناحیه پاشنه پا می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه خارپاشنه عارضه‌ای شایع است که در آن یک زایده استخوانی در ناحیه پاشنه پا و دویدن غیراصولی از دلایل بروز خارپاشنه پا است.

 

 

علی محمدی تاکید کرد: افرادی که به مدت طولانی در یک محل می‌ایستند بیشتر در معرض بیماری خارپاشنه پا بوده و البته علائم این بیماری ممکن است خیلی دیر نمایان شود.

 

 

وی با بیان اینکه خارپاشنه پا در بسیاری از موارد علامتی مشخص ندارد، خاطر نشان کرد: درد کف پاشنه به صورت خود به خود یا در اثر فشار آوردن مهمترین نشانه عارضه خار پاشنه پا است.

 

 

علی محمدی یادآور شد: البته درد ناحیه پاشنه پا ممکن است به دلایل دیگر به غیر از بیماری خارپاشنه پا بروز کند در هر حال باید علت دقیق درد به وجود آمده را مشخص و جهت درمان آن اقدام کرد.

 

 

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید